tiistai 8. tammikuuta 2019

Täytin muutama kuukausi sitten 50 vuotta. Siksi päätinkin, että vuoden 2019 teemanani on urheilu – pääsinhän nyt N50 sarjaan! Aion hiihtää, juosta, pyöräillä ja uida aktiivisesti. Ilmoittauduin juuri Vantaan kestävyyskierrokselle https://www.vantaa.fi/kestavyyskierros. Se pitää sisällään seuraavat lajit:  
·Vantaa Hiihto (30 km hiihtoa) maaliskussa
· Extreme Run (16 km juoksua) toukokuussa
· Vantaa Triathlon (perusmatka = uinti 1,5 km – pyöräily 40 km – juoksu 10 km) kesäkuussa
· Vuelta Vantaa (109 km pyöräilyä) heinäkuussa
· Vantaan Maraton (puolimaraton = 21,1 km) lokakuussa

Elämässä pitää olla haasteita ja tavoitteita. Olen kilpailuhenkinen ja tässähän kilpaillaan vain ja ainoastaan itsensä kanssa. Ei siis ole häpeä, vaikka häviäisikin.  Toki olen hieman laskenut sen varaan, että tuskin on kovin monta osallistujaa N50- sarjassa – voin vaikka sijoittua kolmen parhaan joukkoon Tavoite on vain ja ainoastaan suorittaa nämä lajit, ajalla ei todellakaan ole mitään väliä. Ja vaikka en pystyisi kaikkea suorittamaan, niin ainakin aion yrittää ja olenkin jo nyt onnistunut kohentamaan kuntoani. Yksi tärkeä syy tähän tavoitteeseeni on myös se, että homekoiratyössäni olen jonkin verran altistunut homeille ja saan enemmän tai vähemmän oireita työni vuoksi. Olen ihan empiirisesti havainnut, että aerobinen liikunta auttaa myös homealtistusoireisiin. Olen aina liikkunut aktiivisesti, mutta välillä on ollut ”laiskempia” kausia ja silloin olen huomannut oloni olevan kaikin puolin huonompi, henkisesti ja fyysisesti. Juostessa ja hiihtäessä omilla laduilla myös koirani saavat hyvät liikuntaa!

                              Tässä mennään koiravoimalla - Buster, Brad ja Zulu :) 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.